• Zakład Gospodarki Komunalnej
    i Mieszkaniowej w Tucznie

Deklaracja dostępności

ZAKŁAD GOSPODARKI KOMUNALNEJ I MIESZKANIOWEJ W TUCZNIE zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony zgkimtuczno.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Treści niedostępne:
• brak opisów alternatywnych i tytułów dla części zdjęć i obrazków,
• część dokumentów PDF posiada błędy w warstwie tekstowej (po skanowaniu/OCR),
• dokumenty PDF nie są poprawnie odczytywane przez programy dla osób niewidzących (np. nieprawidłowo przygotowane tabele, wykresy, obrazki, brak sekcji nawigacyjnych, tytułu itp.),
• brak audio deskrypcji dla materiałów multimedialnych.
Wyłączenia:

• mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Oświadczenie sporządzono dnia 09.02.2021 r.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Strona internetowa jest poddawana cyklicznie analizom własnym w celu zachowania procesu dostępności.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez zespół ds. dostępności.
Serwis nie zawiera skrótów klawiaturowych, które mogłyby wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.

Nadmierne koszty

Ocena dokonana na podstawie analizy kosztów zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu.

Treści nieobjęte przepisami

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Data i podstawa przygotowania deklaracji dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez zespół ds. dostępności.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Kontakt z Zakładem możliwy jest za pośrednictwem następujących narzędzi komunikacji: a) e-mail: zgkimtuczno@op.pl b) tel. 67 259 3086 d) pocztą tradycyjną na adres: Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tucznie, ul. Wolności 11, 78-640 Tuczno Więcej informacji o dostępności oraz procedurze obsługi osób niepełnosprawnych w Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tucznie można znaleźć w Zarządzenie nr 3 Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tucznie z dnia 15 luty w sprawie ustalenia procedury obsługi osób niepełnosprawnych w Zarządzeniu nr 3 Dyrektora Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tucznie z dnia 15 lutego 2021 r. w sprawie ustalenia procedury obsługi osób niepełnosprawnych w Zakładzie Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tucznie na stronie internetowej www.bip.zgkimtuczno.pl

Skróty klawiszowe

SHIFT + ALT + H - Strona głównaSHIFT + ALT + M - Zawartość stronySHIFT + ALT + F - WyszukiwarkaSHIFT + ALT + 0-9 - Menu

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Iwona Marszał, adres poczty elektronicznej: mail to: zgkimtuczno@op.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 67 2593086. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej, wskazanie, o którą treść na stronie internetowej chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tucznie powinien zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, Zakład niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.
Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich, al. Solidarności 77, 00-090 Warszawa osobiście lub za pośrednictwem poczty oraz na adres mailowy biurorzecznika@brpo.gov.pl.
— mejlowo zgkimtuczno@op.pl lub telefonicznie 672593086.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Link do aplikacji mobilnej:

Link do deklaracji dostępnosci tej aplikacji:

Dostępność architektoniczna

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Tucznie, ul. Wolności 11, 78-640 Tuczno. Do budynku prowadzi jedno wejście, które nie jest przystosowane dla osób niepełnosprawnych – w szczególności dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Szerokość drzwi wejściowych spełnia wymogi do wjazdu wózkiem do obiektu. Brak jest w budynku toalety dla osób niepełnosprawnych. Na wejściu do budynku znajduje się próg wysokości ok. 10 cm. Przygotowano pracownika ds. mieszkaniowych do daleko idącej pomocy w zakresie obsługi osób niepełnosprawnych. W budynku nie ma windy. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Na parkingu przy Zakładzie nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

  • BIP